Dagen i bilder

Idag fann jag ytterligare en bra sak i skolan, vi faktiskt kunde ha nytta av i små lågstadier i Finland. Speciellt då matsalarna är små. De har en decibelmätare, som visar grönt då allt är ok, orange då volymen börjar öka för mycket. Visar den rött, ja då är det illa :) 
Bilden är på sniskan, den gröna är som i riktiga trafikljus längst ner. 
Är ljuset här uppe är det bäst att man blir tyst (Tack Lari för assistansen med att få till ett rött ljus. Inte så svårt för honom..heh..)
Efter skolan gick vi och hyrde en bil (fram tills Lari hittar rätt bil han vill ha..boys and their toys). Men nej, det blev nog inte limousinen :)
Utan istället Chevrolet, något..inte vet jag med märket desto mer, men där finns det viktigaste: AC!! Behövs för tillfället. Idag visade innertemperaturen +31, utanför vete tusan..över det iallafall. Imorgon ännu hetare, men på fredag borde det vända, tack och lov. 
Den e nog helt skön att åka, lite som i en taxi. Fint och prydlig innanför..och automatväxel förstås! Här hyrs inte bilar "stick", du vet, där du själv byter växlar. Här kan du få körkort utan att lära dig köra manuellt. Inte undra på att amerikaner inte kan köra bil i Europa, som inte har automat. 
Här var vi och kollade på 10-åringas uttagning till ishockeylag. Här kommer Lari att spendera största delen av sin tid, och säkerligen jag en hel del med..Skönt iallafall att man kan sitta inne i det stora caféet och kolla på spelet, och inte frysa rumpan av sig i hallen. 
Dessa finns också i ishallen. Gissa vem som tänker sitta där varannan dag efter skolan? 
Min blåbärspaj jag bakade igår. Smakade väldigt gott till vaniljpuddingen :) 
Hur har ni det gott folk? Ni är en del som läser men ack så lata på att kommentera ;) Det går lätt: Tryck på kommentarer och skriv in ett ord eller två. Ni kan skriva in namnet, och ni behöver inte ha en blogg för att kommentera. Jepp Jepp, låt rasa! :)

Kommentarer
Postat av: Annika

Hello Josse :)



Jag kom genast att tänka på gymmet i Vasa då jag såg stolarna! Vilka fina minnen från den tiden vi har :)

2010-09-01 @ 12:03:02
Postat av: Danne

Jisses vilken smart lösning med decibelmätaren. Den hade behövts i många svenska klassrum :)



Annars är det fint tack, hade första dagen av min sista termin i skolbänken idag. Känns bra. Jag är väl ändå inte den lataste av oss alla på att kommentera? :)

2010-09-01 @ 13:54:55
URL: http://missminttu.blogg.se/
Postat av: Finka

Din blåbärspaj ser så god ut! Skicka genast lite till mej!!! Eller lär mej baka nu när inte Heidi är i stan och förser mej med bakverk.

2010-09-02 @ 21:29:33
Postat av: Cata

Oj, en sådan decibelmätare skulle vi definitivt behöva på vårat högstadium också! Vilken superbra manick.

2010-09-03 @ 16:42:57
URL: http://chattiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0