At the market

Nära var vi bor finns en stor marknad där du kan köpa färskt grönt, frukter, kött eller annat smått och gott (ost!). Vi tog en söndagspromenad till marknaden och shoppade. Mer av detta till Finland, det var hur kul som helst. Stämningen var great med musik och atmosfären av "gammaldags" handlande. Här är lite plock ur söndagens utfärd: 
En av flera små "butiker" som sålde färskvaror 
Tomatoes, anyone? Man behövde ju inte vara orolig varorna tog slut..
Kanske lite färsk chili eller paprika?
Det gäller att ha tummen rätt i mun då man gör dessa fina högar. Attans om man skulle ha fällt dem..
Till snacks köpte vi balkan-hotdog. Det bestod av balkankorv, spiced (kryddad?) senap och förstås surkål! Mumsfilibabba!
Allt är ju 10 ggr större i Amerika, så även "kräftorna". Fast jag antar detta är vad man kallar krabbor :) 
Såhär fin blev min fruktkorg. Inhandlade lite c-vitamin i förrådet. Behövs nu när skolorna börjar och flunssorna drar igång. Känner av lite smått i halsen, därav är jag c-vitamin äterska nummer 1 för tillfället. 
Och ja, jag köpte den fasansfulla broccolin också. Jag lär behöva järn framöver då magen blir större och den här fienden måste tacklas. Det var med långa tänder jag köpte högen. Vad gör man inte för sin hälsa..Skall man annars ta bort hela stjälken eller koka den också? Hmm...
Röda vinbär är alltid lika goda!
Det var en trött karl som kom hem och lade sig på soffan, det är inte lätt när man är och shoppar med mig :) 
Jag hann även köpa tranbärssaft på marknaden. På vägen hem gick jag hem via en trevlig butik med kosmetik och annat kul för kvinnor. Resultatet blev som ni ser en mascara, eye-liner och shaver. Dessutom satsade jag storkovan och köpte för 40 dollar en av marknadens bästa förebyggande graviditetsärr-medel. Jepp, jag går på allt sånt där strunt. Får se om den hjälper.. :) 

Kommentarer
Postat av: Emilia

hej hej, hur är det att bo i utomlands, hur bor ni? planer på att flytta "hem" igen?

2010-09-07 @ 20:40:38
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Vonskareng

Åå vad härligt allt ser ut! Så.. Rent.. :))

2010-09-07 @ 20:56:41
URL: http://Www.metrobloggen.se/vonskareng
Postat av: Danne

Åh, så härligt. Jag vill också ha massa "markets" hit. Hur mysigt hade det inte varit att strosa runt där en lördag och/eller söndag?



Jag har testat det mesta när det kommer till hårfärg. Mörkt, ljust och mitt i emellan :) Trivs för tillfället i lite ljusare, men när min "frisyr" inte riktigt vill sig :)

2010-09-08 @ 14:31:39
URL: http://missminttu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0