A long time ago..

..tyckte jag om att syssla med det här:

Nu skall jag igen bege mig in i symaskinens magiska värld. Måste väl bli lite mer huslig och mor-lik, sy och fixa trots att det kräver nerver av stål. Speciellt då jag glömt hur man spolar tråden och annat viktigt - jag hade ju till och med "symaskinskörkort" då jag var 10 år. Imponerande.

Det här gjorde jag då jag var 12 år - korsstygn. Det tog sin tid, men visst blev den rätt fin. Ni som sysslat med korsstygn vet att det inte är så lätt som det ser ut.

Fick det slutligen att fundera. Stolt. Vad som är slutresultatet får ni se senare, de som är observanta kanske redan kan gissa vad som är under konstruktion.

Min hönsmamma i ordets bemärkelse. Hon kunde inte ha hittat bättre "julhatt". Vi är duktiga här i vår egna tomtestuga - mamma skriver julkorten och jag syr.

Vad är det ni tycker är bäst med julen? Maten, familjen, julklapparna eller något helt annat?

Kommentarer
Postat av: monica

Familjen helt klart. På god andra plats kommer maten o sedan julklapparna.

2010-12-14 @ 20:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0