Det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder?

Idag öste det ner då jag steg ut ur spårvagnen och skulle gå till Kampen över Mannerheimvägen. Jag råkade bli och stå vid rött och hade inget paraply. Den ena minuten såg till jag var dyblöt och sur. Både fysiskt och psykiskt. Därför traska jag in till Sokos och inhandla ett nytt paraply som luktar olja, men som dock räddade mig ur värsta skuren då jag gick hem från bussen. Inte trevligt då man dessutom är förkyld. Dessutom valde jag imorse bort den regntäta jackan, utan tog tyg istället. "Nä, idag regnar det nog säkert inte, det skulle börja först senare på kvällen...". Tji fick jag. Nu var dagens gnäll gjort. Det är förövrigt allt jag har att gnälla på. Mannen gick på HIFK-match, barnet var snällt och somnade redan 18.15. Nu har jag resten av kvällen för mig själv - skönt (tystnad är såå underbart ibland).
Imorgon är jag ledig från undervisning - barnen har dagsverksdag. Själv tänkte jag gå till min gamla skola och auskultera och hälsa på, jag kan ju inte hålla mig borta från skolvärlden! Dessutom är det så härligt att se gamla elever som redan vuxit till små "unga vuxna" individer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0