Lång dag

Idag var jag tillbaka på jobbet igen efter ytterligare sjukledighet. Torsdagarna är mina längsta dagar, då slutar jag likt normala "9-5"-jobbande. Steg över tröskeln lite efter 17, var tung i huvudet efter en lång och utmattande dag. En timme senare snarkade redan lill-fröken, så det blev kort och intensiv lektid. Kan bara känna tacksamhet över mitt yrkesval, som ändå ger chansen att umgås så mycket med sitt barn trots jobb. Jag har en lång dag i veckan, en medium och resten knappt så hon märker min frånvaro med allt sovas. Dessutom finns det inget bättre bot mot en tung dag, än ett stort leende då man kommer hem.

På söndag blir det barnkalas! Min brorsdotter fyller hela 5 år! Så nu gäller det då att shoppa något 5 åriga flickor gillar - bra övning inför framtiden och kommande födelsedagar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0