Kasvuvaraa..

Vi testade Isabellas höst/vinterdräkt häromdagen (finns hängselbyxor därtill) och kunde glatt konstatera den inte blivit för liten ännu. Finns till och med rum för några cent till. Oh happy day! Dessutom köpte mommo och mofa en fin Lassies vinterhalare, med "kurabyxor"-material nertills. (Har ingen aning om vad det heter på ordentligt svenska?!). Oj vad vi ser framemot att leka med snö och slask, iallafall ännu då denna morsa inte är fullt medveten om smutset som kommer därtill.
Idag vaknade vi inte upp i vår säng, utan här hos mommos och mofas "på landet". Jag är ännu rätt sjuk och orkar inte gå utan att bli andfådd så därav har jag lite tid att blogga eftersom mommo är ute på promenad med lillis. Dessutom trivs hon bra i "tomteverkstaden" - där mina föräldrar spenderar mycket tid såhär inför julen. Om några månader är ni sen välkomna till Tomtestugan, men vi återkommer närmare om tiderna!

Kommentarer
Postat av: Roisk

Galonbyxor heter kurabyxor på riktig svenska :-) Hoppas allt e bra med er alla sådär i övrigt :-)

2011-10-01 @ 09:36:48
Postat av: Lottis!

Jag sku vilja se er. Är du mycke sjuk ännu? Hur länge e ni i evaren? Om du e i bättre skick får ni gärna komma en sväng hitåt. Jag ska laga mat åt några bönder i morgon, men de tar nog inte hela dagen. kraaam

2011-10-01 @ 19:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0