Vaccinationsdag


Idag har lilla Isabella vaccinerats med sina två första sprutor. Den ena sved litet mer och hon grät i cirka 30 sekunder, men sen var hon sitt glada jag igen. Rådgivningstanten gav beröm för hur fint hon skötte det, och jag kan vara stolt. Själv hade jag nog kolavippat. Avskyr nålar och tycker det är fruktansvärt obehagligt. Jag kunde nog inte se på där hon stack, jag höll bara i benet och pratade med Isabella.

Idag fyller hon 3 månader, och har även namnsdag (Erica). Grattis! Dagen till ära mätte hon 64 cm och vikten landade på 6,2kg. Om en månad kan hon redan äta puréer, det kommer bli spännande!

Hon ligger lite under viktkurvan, men det lär inte vara något att oroa sig för eftersom det beror på hennes längd som är vad jag förstått lite över i längdkurvan. Inatt sov hon nästan 10h och jag sov hela 5,5h i ett sträck (ser ni, jag är en uggla som lägger mig först omkring midnatt. Av någon otrolig tur har jag begåvats med mycket litet sömnbehov..bara jag får 6h klarar jag mig för det mesta..mer än 8h gör mig bara trött!)

Imorgon kommer gudmor Lotta M. hit på besök och det blir inredning av balkong! Tur att man har kreativa vänner..

Kommentarer
Postat av: Me and My Baby Dolls

Grattis på namnsdan! =)



Finns det någon bra online handel där i Finland där man kan köpa fina barnkläder?? E sugen på att beställa kläder från Finland, så det blir lite annorlunda iaf! ;)

2011-05-18 @ 12:57:41
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0