Rökning = en svaghet?

Huhhu! Nu är benen gele, men som tur har man en sovande tös så man bara kan slappa på soffan. Efter gympan gick vi till s-market, och där satt 10 fjortiskillar och drog rök så molnet var tjockt. Vad gör Jenna? Jo då vi går förbi dem säger hon högt: Usch vad här luktar illa. Sen skrattar vi högt och tycker det var kul. Pojkarna blev paffa och sa inte ett smack.

Det är så skit att röka. Sorry nu om någon av er gör det, men jag tycker det finns absolut inget bra eller tufft med det. Jag kanske inte borde säga detta, men: Att röka är ju på sätt och vis ett tecken på svaghet? Att man gett efter för det (i ungdomens svaga stund) men sen inte kan ta sig ur det..eller finns det någon som VILL röka och tycker det är kul? Dessutom borde alla arbetstagare som inte röker få ta 45 minuter om dagen också ta ledigt, för de skall inte straffas för att de inte röker och kan ta pauser (detta säger jag av erfarenhet..)

Men jag är öppen för diskussion! Ge er synpunkt, rökare och icke-rökare. Varför är rökning t.ex. inte en svaghet? Ni kan vara anonyma, ni bara lämnar namn-fältet tomt..

Det är coolt att röka?

och sorry nu alla kompisar/vänner som röker. Ta det inte personligt. Jag gillar er oavsett om ni röker eller inte och alla gör som man själv vill. Men jag har helt enkelt aldrig sett rökning som något tufft. 99 % av alla jag träffar som röker skulle vilja sluta, men har svårt..

Kommentarer
Postat av: Andie

Håller med dig helt och hållet. Detta brukar jag försöka inpränta i mina elever också :)

2011-05-05 @ 21:12:32
Postat av: Daniela

Jag håller med dig Josse, helt och hållet. Jag klandrar ingen som röker, det är ju alltid ens eget val. Jag har själv snusat (tack och lov tog jag mitt förnuft till fånga och slutade). Det jag kan bli arg och upprörd över när det kommer till rökare är dem som låter sitt val att röka gå ut över mig eller någon annan icke-rökare, t.ex. genom att stå och röka precis intill en när man väntar på spårvagnen. Eller människor som röker när man står och köar utomhus, typ mitt framför näsan på en så man blir passivrökare vare sig man vill det eller inte. Då kan jag utan problem börja hosta högljut och överdrivet bara för att markera att jag tycker det är motbjudande och fel. Ofta säger jag även till personen i fråga att han eller hon kan ta sin cigarett och gå någon annanstans med den där jag slipper ta del av rökningen. Många blir sura, men jag står på mig. Ni som röker, visst är det väl ändå så som med allt annat, att man försöker visa hänsyn? Eller är det bara jag som är en sur bitterfitta (ursäkta språket, men jag vet att de flesta tänker så ;))?

2011-05-06 @ 16:55:59
URL: http://missminttu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0