Baby-update

Har inte på en tid riktigt uppdaterat om vårt babyliv, och kanske någon är intresserad hur det går här så nu kommer här lite fakta: (jag kommer att ha ett hiskeligt jobb att printa ut min blogg, eftersom det är enda "dagboksformatet" jag har om tiden före och efter graviditeten..någon som har reakuponger på bläck?)

- Isabella har nu sovit i eget rum sedan några veckor tillbaka (blev någon chockad nu?) eftersom hon inte mer ryms i sin korg och vi har sovrummet rätt integrerat med vardagsrummet, så det skulle inte bli lika bra nattsömner brevid oss. Hon vaknar 1-2 ggr natt (fast andra gången är isåfall cirka 6-7 på morgonen) så det går bra. Hon sover ju i rummet brevid.

- Hon har upptäckt sina fötter och händerna greppar saker hela tiden. Dessvärre har hon även ibland funnit sin tumme, hujedamig..

- Hon lever på enbart ersättning, men är hur nöjd och glad tös ändå :) Magen fungerar som den skall, jag kan faktiskt säga hon aldrig gnäller över magont  *knacka knacka i trä* (fiser, ja det gör hon!). Enda gångerna hon för lite mer ljud är då hon är hungrig eller vill byta position. Jollrar gör hon och blir extra glad då vi sjunger barnsånger för henne. Hymy herkässä kan man lätt säga..

- Hon sover regelbundet nätterna, och läggdags är varje kväll mellan 19.30 och 20.30. Mjölk och nattsång och därefter lägger jag henne i sängen. Ibland måste man gå in och lite paija på hennes panna och sätta tutten i munnen för att sömnen skall komma. Oftast somnar hon vid maten eller då man lagt ner henne.

- Hon kan inte ännu rulla runt, hon klarar av från rygg till sidoläge, men det är jag ännu helt glad över..för då hon börjar förstå hur man skall röra sig kommer hon inte vara stilla, det märker jag! Benen sparkar emellan något fruktansvärt, hon har säkert snart starkare ben än sin far och det är inte illa..

- För varje dag som går blir hon bara kärare och kärare, och det är nog något speciellt med eget barn. Skriket och skitet stör inte det minsta, vilket det gjorde på andras barn..vi är så otroligt tacksamma och jag kan helt enkelt inte be om ett snällare och lättare barn. Vi var till Ikea några timmar med Lotta och det är så man nästan glömmer bort att hon var med. Hon låg bara vaken och tittade sig omkring..

Nu finns det säkert mammor som inte ens vill läsa sånthär som kanske har barn som är lite mer krävande. Jag ber om ursäkt och hoppas det inte uppfattas som skryt. Jag bara vill ibland delge över vår babyvardag (visst kan hon ibland vara lite jobbigare..varje dag är sig ju nog olik) och det är ju lite synd att bara för att man har en snäll unge att man inte kan/får berätta om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0