Påskäggens era

Titta vad jag hittade i butiken. En kinder MAXI - något jag hade hoppat upp i vädret av glädje över då jag var liten. Jag fick liten déja vu och kände hur barndomens minnen kom tillbaka. Sedan kom minnet av verkligheten tillbaka - ägget kostade 6 euro och denna mamma valde snällt att lägga undan ägget. 6 euro!!! 
Sedan fick jag syn på de rosa äggen - jag har på känn att jag om några år kommer att bli ombedd att köpa Hello Kitty påskägg av en viss liten Isabella Joutsenlahti..
Samlade någon av er på Kinderäggens krokodiler/sköldpaddor-samlingar etc? Jag minns jag gick och vägde äggen, och om de var över 50 gram var det stor sannolikhet det kom en samlingsfigur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0