Svar på frågestundens frågor!

Sofia undrade följande: Hurdan är Isabella som bebis? Å hur tycker du det är nu som nybliven mamma? Hur tycker du det varit att bo hos dina föräldrar den här första tiden/skall det bli skönt att flytta till er egna lägenhet och börja ert egna gemensamma liv som 3 i familjen?

Svar: Isabella har hittills varit något av ett drömbarn. Äter/sover med 3-4h intervaller och är otroligt nöjd och lugn av sig (förutom då hon är hungrig). Därför har det varit underbart att vara nybliven mamma, jag njuter så länge denna period varar - man vet ju aldrig vad som väntar bakom hörnet. Jag har kunnat vara rätt mycket som "normalt" - inte ens sovit en enda tupplur för jag har inte varit trött eller känt behov av det. 

Det har varit otroligt skönt att ha bott här hemma första månaden - har fått  superbra med stöd och hjälp då allt var så nytt och nervöst. Jag skulle rekommendera alla detta, om bara möjligt. Nu har vi rutinen och vanan att fortsätta på tremanhand. Mommo och mofa ser gärna efter Isabella, och jag och Lari har fått små stunder för att mysa för oss själva - och anpassa oss till nya rollerna som mamma och pappa. Men ja, visst blir det skönt att få flytta hem igen - och fixa lite barnrum och annan inredning. 

(en del av vårt vardagsrum..)
Nyfiken elev undrade om jag tänker komma tillbaka till Mattliden efter att jag varit mammaledig?
Svar: Jag kommer knappast vara hissalärare till dig mer/igen (tyvärr!), eftersom jag nu kommer vara hemma hela året med Isabella, och därefter får man vara vårdledig i tre år. Hur länge jag stannar hemma beror lite på hur det är möjligt ekonomiskt. Jag vill gärna se till att barnen får vara hemma så länge som möjligt..Får hoppas Esbo stad iallafall inte tar bort stöd för mödrar, har förstått det hänt så i en del kommuner..?
PS. Hur många av mina gamla elever läser min blogg? Skriv fast anonym kommentar om du inte vågar säga vem du är - jag är nyfiken! Jag saknar nog att undervisa er alla, älskar ju mitt jobb och skola i övrigt..
   

Kommentarer
Postat av: Sofia

Isabella verkar vara en underbar liten tös, å väldigt söt e hon oxå :) Hoppas vår bebis oxå blir lika snäll, men framför allt hoppas jag den kommer ut så småningom å att den e frisk såklart!!! :)

2011-03-21 @ 11:30:14
Postat av: Annika

Vad ni har det fint där hemma i Gäddvik! märker att ni har fått lite nytt till vardagsrummet!

2011-03-21 @ 15:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0