Möhippa i Vasa

Eftersom mitt nät har varit lite kasst har jag inte hunnit uppdatera allt som hänt, men nu har jag tillfälligt ordnat detta problem, så nu kommer det lite update om möhippor och födelsedagsfiranden.
Den 11 juni firade vi Annas möhippa i Vasa och temat var "Hollywoodfruar". Vad hade varit mer passande än lite leopardkläder? 
Jag kunde låna kläder av morsan, eftersom hon av någon anledning faktiskt gillar lite leopardmönstrat (nå..smaken är ju som baken..)
Annas syster Mio var en av som höll i trådarna och hade fixat fina program, tillsammans med vasatjejerna Madde och Maria.
Madde och Maria. Ser ni den fina gula tofsen? Alla hade fått en egen, eftersom "toppsarna" är lite Hollywood á la Maria Montazami (Om ni inte sett svenska hollywoodfruarna kan ni ta en titt, riktigt underhållande på sitt sätt..)
Blivande Frun. Därav fick hon "Fru Mail", lite inspirerat från ANTM och "Tyra Mail". Dagen till ära fick jag lov att mejka Anna, visst blev det fint? Speciellt med tanke på att senast jag lagt make-up på någon annan är på mina Barbien då jag var cirka 10 år...
Snyggt, eller vad?
Jamen såklart spelar fina fruar golf!
Det började med brunsch och skumppa. Mumsfilibabba
Därefter var det uppgifter på Vasa torg. Vi hade otrolig tur med vädret, och dessutom var det någon form av Vasa-dagar så torget kryllade med folk och händelser. Anna tog och visade sin talang i bilkörning..gick rätt hyfsat :)
Sedan skulle hon "plåstra om" lite män, som plåster på såren att de går nu miste om en fin tjej som henne om några veckor..Här hittade vi lite militärmän, som vi sprang efter cirka 10 år sedan..
Yess! Dessutom fick hon ärtsoppa på köpet!
Av någon anledning valde vi ut män i uniform..här några schyssta poliser som var på torget och övervakade.
Och råkade det sig inte att vi fann ett helt FÖNSTER fyllt med tofsar??
Naglarna fixades röda á la Hollywood
Lotta hade hittat en rolig lapp vi kunde sätta på Annas rumpa, som passade väl in i firandet
Jag och Lotta sjöng serenaden "Öppna din dörr" åt Anna, som minne från vår Cypern resa år 2002, då Pinja Colada gick åt i söderns värme..samt några cigariller därpå, något jag helt hade glömt bort men Lotta kom ihåg..första och sista gången vi använde sådana, men det var lite speciellt med den där första resan som myndig med sina tjejkompisar. Bästa resan ever! :)
Under tiden jag åkte hem och matade Isabella (mamma var barnvakt hos min morbror) hade tjejerna varit och klättrat. Därefter blev det picnic i parken, där alla gav personliga gåvor åt Anna, som något minne av vår tid tillsammans eller något som påminde om Anna
Sedan blev det ju minigolf, som sig bör!
Under tiden tjejerna badade bastu var jag och nattade tösen, men därefter blev det god grillmat, på en sprillans ny grill..mums!
Se så fint det var dukat! Tjejerna hade riktigt satsat..Efter maten hade vi det trevligt på balkongen och njöt av fina utsikten över vattnet..De andra fortsatte ännu ut för att dansa vid midnatt, men jag och Lotta fick tacka för oss, eftersom vi nästa morgon startade 7.30 söderut, eftersom Lotta tog flyget raka vägen till Marbella. Fart och fläng men ett väldigt lyckat veckoslut och klart värt resan! Tack tjejer för allt! Om 1.5 vecka smäller det och Anna säger JA till sin Jonathan. Kärlek..

Kommentarer
Postat av: Anna

Vitsi va roliga bilder!!! De va faktiskt en lyckad möhippa:) Snart ses vi. Det börjar närma sig, iiik:)

2011-06-22 @ 17:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0