MAAAAT!

Första gången Isabella smakade på fast föda var minen en aning skeptisk..
men redan efter några gånger var det spännande och roligt..
Nu drar hon redan en halv burk frukt på morgon och eftermiddag, samt en halv burk potatis-morot till lunch. Till kvällen får hon lite välling innan hon går till sängs. Får se om vi får denna rytm att hållas..nu har hon sovit 11-12h nätter och äter 5 ggr..det är JÄTTESVÅRT att veta exakt hur mycket en lillis på 4 månader behöver, men det verkar som hon är rätt nöjd, lite har magen blivit hårdare men plommon borde väl hjälpa om jag köper hem några burkar? Förr drack hon 160ml/måltid, men nu har jag t.ex. ersatt det med en halv burk (60g) och 100 ml mjölk. Har min matte gått rätt månntro..nåväl, nästa vecka har vi rådgivning, så får vi se vad de har att säga om allt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har Ni ökat med en tesked per dag? har Ni börjat mata redan före hon fyllt 4 mån?

2011-06-19 @ 10:07:00
Postat av: Josephine

Hejssan! Jepp, hon fick smaka en sked första gången någon vecka innan, men eftersom jag inte längre kan bröstföda är saken kanske lite annorlunda hemma hos oss i jmf med mången annan. Alla gör som är bäst för sitt barn, för oss har det här varit bästa lösningen.

2011-06-19 @ 12:02:21
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon är nog en super bebis!



Men ta ingen stress över rytm o sånt ännu. Aaron började tex först som ca 5-6 mån äta 5 gr om dagen. Det låter ju jätte bra!

2011-06-19 @ 21:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0