RBCI för hela slanten


Denhär veckan bli väldigt "Red Bull" för mig, och denna gång talar vi inte om själva drycken (energidrycker är inte riktigt min grej) utan mer om verksamheten de bedriver. Lari är ju som jag nämnt tidigare med i Red Bull Crashed Ices landslag och på torsdag hade de säsongsavslutning dit även kvinnorna var bjudna. Kul för mig och Isabella som fick åka båt till Gula Villan, som ligger bara ett stenkast från Gäddvik. Vi åkte dock mellan Långvik och Kalvholmen (var restaurangen ligger om jag förstod rätt?). Det blev mammas köttbullar som var riktigt goda. Pojkarna pratade gamla tävlingsminnen och vi njöt av det fina vädret. Isabella var snäll som en sockerkaramell och somnade vid 19, som vanligt, i sin vagn. Därefter fortsatte festen och pojkarna värmde upp baljan..

det tog sin lilla stund och Lari fick emellan agera poolpojke. Det passade han bra till med sina röda Baywatch-byxor. Nästa år blir spännande då det troligtvis blir hela 5 tävlingar, och 2 är såpass nära vi kan gå och titta på, jippii! Det kommer nog gå bra för team Finland, det kan ju inte göra annat med så bra laganda.

Pojkarna (eller männen egentligen, yngsta är ju 22..) konstaterade att mycket hunnit hända sen de började 2008. bl.a. har tre blivit pappor till sammanlagt fem barn..

Klockan 01 tyckte vi det var dags att åka hemåt, då det ändå alltid är tidig väckning med lillis, så vi tog vårt pick å pack till Peugeoten och åkte genom skogens mörker..en helmysig och rolig kväll! Isabella sov hela vägen och lades i sängen sött sussande vidare.

På söndag blir det VIP dag för mig och Lari. Räikkönen och Loeb tävlar i Helsingfors runt Esplanaden med sina rallybilar och eftersom det är Red Bull som ordnar så fick vi möjlighet att gå på VIP som inleds med en rejäl brunch på Teatteri. Jag är hur upprymd och glad som helst över detta, det händer ju inte varje dag!! stort tack går också till min underbara mamma som kan ställa upp som barnvakt så vi har möjlighet till detta. Wihuuuuuu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0