Mummokuume och bröllop

Huh. Det känns som jag skulle ha "mummokuume" 24/7. Speciellt då jag bestiger upp till vår lägenhet på tredje våningen med barn, butikskass och skötväska. Värsta träningen. Vissa dagar skulle det sitta bra med hiss..

På lördag gifter sig en av Laris vänner, och vi skall ta vårt pick och pack till Haikko. Med följer naturligtvis mina snälla föräldrar, som uppoffrar en till lördagskväll för att se efter sitt barnbarn. Bröllop är alltid kul, och nu börjar det droppa in vänner lite titt som tätt, man börjar väl komma till den åldern. Förvänta er nu inte det sen från vår sida ännu, det krävs lite inbesparing, speciellt efter man nu fått en liten baby som inte kommer gratis. Vi räknade häromdagen att det skulle bli närmare 100 gäster och budgeten skulle otvunget stiga upp till närmare 8000-9000 euro. Kan ni tänka er? För en fest! Hujeeeeedamig, när jag var yngre föreställde jag nog mig aldrig att det var ett sådant dyrt kalas..men såklart, man gör det ju bara en gång i livet. Nog babblat om det. *Så Lari, när du läser det här: Känn ingen stress trots jag här tar upp bröllop, vi har redan fixat barnet så stora festen tar vi sen om något år..*

Mams och Paps, snällaste föräldrarna i världen, som alltid ställer upp då det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0