Finlandssvenska bättre folket?

Igår var en riktigt kul kväll, så gott som alla samlade igen, efter många års uppehåll..
Efter zumban i omklädningsrummet fick jag erfara livet för "de finlandssvenska bättre/rikare folket".
En mamma ringde sin troligtvis tonåriga dotter och sade att flickan skulle ta spårvagnen in till stan om hon ville ha en ny handväska.
"Jag var inne i Guess butiken, om du vill ha så kom in till stan så köper vi en väska du kan ha vid lite bättre tillfällen".
Vet ni vad som hände sen? Jo barnet tackade NEJ!
-"Då kommer jag väl hem då, sade mamman"
Inte illa när man kan tacka nej till en Guess handväska.
- Det var nog nära jag hade sagt att jag gärna vill ha en Guess handväska..*
(Isabella 1 vecka..som nog får jobba lite hårdare för att få en märkesväska sådär bara..)
*Jag har faktiskt en liten Guess, men det skulle sitta helt bra med en rejält stor handväska också..

Kommentarer
Postat av: Rolle

Det väl närmast modern och du som var "bättre talande..."! Dottern verkar ha drag av en sannfinländare! Ha det så gott! :o)

2011-07-20 @ 12:55:38
Postat av: Heidi

Nååå, jag sku oxå tacka nej till en guess handväska. Ha nog aldrig sett några klumpigare väskor, plast e blää! :)

2011-07-20 @ 19:22:25
Postat av: Rolle

Heidi: Du missade lite min "point" med mitt inlägg!

2011-07-20 @ 22:03:41
Postat av: Heidi

Jag kommenterade josses text o inget inlägg.

2011-07-21 @ 21:41:13
Postat av: Rolle

De borde jag ju ha fattat! Sorry! :o)

2011-07-22 @ 08:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0