5 månader vs. 99 år

Idag träffade Isabella en äldre dam som nått upp till imponerade 99 år! Det var en rätt märklig syn då de två händerna möttes. Ett liv som nyss påbörjat, till ett annat som snart slocknar. Det var så underbart att se den gamla damens blick då hon såg lillisen, med all sin livserfarenhet och visdom där hon låg i sängen. Det kändes bra att pigga upp någon, det krävs ju så lite!
(Isabella 1 vecka)
Vi var ser ni och hälsa på min mormors väninna som jag inte sett på många år. Rumkamraten var denna nästan 100 år gamla kvinna. Det är nog viktigt att inte glömma bort äldre, för ett kort besök kan glädja betydligt längre för dem som inte har möjlighet att längre vara mobila och hälsa på vänner. Det värmde i mitt hjärta då Isabella skrattade och "pratade" med kvinnorna, och man så lätt kan göra någon glad. Tänk bara vad dessa kvinnor gjort för vår framtid, därför tycker jag att alla skall komma ihåg sina gamla släktingar och hälsa på, eller ta tag i telefonen för att visa att vi fortfarande bryr oss! Speciellt då de måste ha olidligt i denna hetta, eftersom jag själv håller på att smälta bort (lilltösen har jag inte märkt brytt sig om värmen än så länge..kanske hon gillar varmt klimat?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0