v. 38

Då var det 21 dagar kvar till beräknade datumet, med +-14 dgr. Shit vad tiden springer iväg! Här är nu lite bilder, och jag tycker magen ser alldeles för liten ut i jämförelse med hur tung den börjar kännas. Att sova och vända sig börjar bli nästintill en utmaning (kanske varför jag sover till 11.30 ish varje dag jag är hemma och inte har planer)
Framifrån syns ju babyn knappt i magen..hon torde vara kring 3000g nu, och skulle inte längre räknas till prematurbarn (jee!) om hon nu skulle bestämma sig för att komma ut
Ungefär 13 kilo har jag lagt på mig under graviditeten (alltså helt det normala enligt mitt BMI) men funderar nog emellan var alla de kilorna är, för såå mycket fetare har jag inte blivit. Torde finnas en hel del vätska i kroppen..i och för sig sitter ungefär hälften av de kilona i magen och däromkring (vad väger 1 liter vatten?)
Bad mamma ta en bild bakifrån också för att kolla om rumpan blivit mycket bredare. Syns dock lite dåligt, men inte ser jag några radikala skillnader från början..och det konstigaste av allt: Inte ett enda graviditetsärr..
Annars har magen börja lägga sig neråt lite grann och höftbenen knakar och är ömma. Det märks kroppen börjar förbereda sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0