Tung natt

Urk. Sov 3h sen började molande mensvärkaktiga sammandragningar. Dock sade de på Jorv att ta Panadol och vila sedan, eftersom det krävs betydligt sjukare sammandragningar för att komma in och föda. Däremot är det ju alltid ett bra tecken att livmodern jobbar, så vi går mot rätt håll.

Därav kommer jag nu att vila, hoppas på värre värkar (trodde aldrig man kunde önska sig sådant) och få ut lillisen. Dock så är jag antagligen i samma situation om några veckor, skulle inte förvåna. Men man kan ju alltid hoppas. Det tycks alltid vara mer action i min kropp såhär på veckoslut..

Nåväl, jag hör nog av mig senare idag eller ger lägesrapport. Önska mig värkar, tack!

Kommentarer
Postat av: Lotte

Lycka till!!

2011-02-13 @ 15:51:15
URL: http://kunterbunt.blogg.se/
Postat av: Jessica

Josephine, det verkar som om vi har samma "känningar" för tillfället... Jag har också av dessa mensvärks-aktiga sammandragningar som gör att jag inte kan sova. Men det gäller väl att se positivt; som du skrev så visar det ju att livmodern arbetar. Men inte så skoj när nattssömnen blir obefintlig och man är säker på att "nu börjar det"... Men nej, ingen baby ännu inte. Så kämpa på, lite tröstar det åtminstone att vi är två om detta!:)

2011-02-13 @ 16:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0