Svar på frågestunden

Svar på frågestunden (better to late than never..)

1. Hur har du gjort för att gå med i Barnposten?
- Om jag minns rätt bara på deras hemsida..
2. Vad betyder historia för dig?
- En del av mitt yrke och det överlägset intressantaste ämnet ;)
3. Vad är dina favorit hobbyn?
- Leka med Isabella, zumba & dylikt, golf och musik
4. Hur träffades du och Lari?
- Vi träffades genom jobbet, båda arbetade då som lärare..
5. Var det kärlek vid första ögonkastet eller tog det tid före du föll för honom?
- Vi var vänner till en början, sen sådär småningom..
6. Vilken är din bästa/sämsta egenskap?
- Bästa: ärlig och förstående. Sämsta: Smått lat och pedantisk
7. Var skall du börja jobba? Vilken årskurs?
- På en högstadieskola i Helsingfors. Har dock allt från 5:or till 10:or (10-17 åringar..)
8. Favoritepok?
- Mitt favoritområde är Världskrigen och Förintelsen..
9. Om du från och med imorgon bara får äta en maträtt, vilken skulle det vara?
- Lax med bearnaisesås, mums!
10. Vad fick dig att börja blogga?
- Ett sätt att hålla kontakt hem då jag bodde i Kanada förra hösten/vintern
11. På vilket sätt har du ändrats sedan du blev mamma?
- Oj, på så många olika sätt. Det har väl genomsyrat hela mig, jag har fått något ovärderligt i mitt liv jag alltid tänker göra det bästa för. Låter inte saker och ting tynga ner mig utan tänker mer positivt. Vad annat kan man ens göra då man möts varje dag av Isabellas oskyldiga, breda och ärliga leende. Överlägset det bästa som hänt. Föräldraskapet har varit betydligt bättre och lättare än jag hade tänkt mig. Love being a mom!!
12. Hur tror du ditt liv ser ut om 5 år?
- Förhoppningsvis inte så olikt som idag, men kanske en till krabat krypande på golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0