Man skall vara försiktig med knivar

Något jag fick lära mig idag då jag skar upp en wok-påse. Hups - och så hade man i misstag skurit med en del av yttre fingret (som tur bara första hudlagret underom nageln). Jag är riktigt duktig på senaste veckorna att skära/rispa/skråma mig själv. Tur i oturen de inte gått djupare. Borde väl omringa mig med bomull..
Övrigt så har jag fullt upp, så jag tar och svarar på bloggfrågorna senare vid bättre tid. Skolarbetet och barnskötseln prioriteras nu framom bloggen. Det går riktigt bra med planeringen, man bara skippar att se på tv och är effektiv istället på andra sätt. Jag förstår nog att det kallas dumburken, man blir lätt lat och bara ligger hjärndöd framför något program om t.ex. karavanare. Nej Nej Nej..nu har vi ryckt upp oss i kragen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0