6 månaders "kalas"

Mommo kom och hälsade på idag, och hämtade med sig en liten present till Isabella, i ära för de första 6 månaderna
Hon fick giraffen Sophie, som inte är vilken leksak som helst..
..utan är rätt "pop" bland kändisbarn. Den tycks enligt hemsidan ha en massa positiva funktioner för småbarn, och det måste den nog ha med det priset på nacken.. (mommo tyckte Isabella också skulle få vara lika "in" som andra småbabyn..)
och visst gillade hon sig giraff, som dessutom gav ifrån sig läten
Mamman i huset var i sin tur överlycklig då hon kom hem - en glad tös och en mommo som gjort super mumsiga smörgåsar för att mätta magen. Bra med tanke på att jag glömde lunchen hemma i kylskåpet..
och som om inte det vore nog med smörgåsar, så gjorde hon blåbärspaj därtill. Oj sådan bra dag!
Idag kom jag hem strax efter att hon vaknat från dagssömnen, och fick höra hon ätit duktigt och sovit en ordentlig sömn därtill. Glädjer vilken mor som helst..
Mommo-barnbarn quality time
Giraffen smakade gott..för tillfället går allt Isabella får tag på rakt in i munnen..
..även fisken på mattan är för det mesta genomdränkt
och jag kan inte låta bli att tycka min käraste påminner lite om en vovve emellan..plockar upp allt i munnen och ger inte upp i första taget
Imorgon är det ju sedan redan fredag och veckoslutet hägrar..på söndag blir det babysim!! Spännande..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0