Dopet av Isabella Erica Victoria

Efter att jag fixat in på småtimmarna på Isabellas programblad stod där följande: 
- Inledande sång av min pappa (Sininen Uni)
- Prästens välkomnande ord
- Josephines sång till Isabella
- Dopet i sig (med böner och psalm)
- Min famo och fafas sång
- Avslutande sång
Vi är lite som von Trapp familjen från Sound of Music. We love music..lalalalalaaa...
Nu heter hon officiellt Isabella Erica Victoria..här i gudmor Lottas famn
Vi hade en mysig tät stämning då alla 25 pers samlades i samma utrymme hos mamma och pappa. De hade ordnat superfint och fixat mat som var mumsfilibabba. Världens bästa mormor och morfar!
Storafamo och fafa (pappas föräldrar, vad kallas de?) hade också kommit och hälsa på Isabella. Här i mammas trygga händer, trots att det ser ut att jag håller på att tappa henne. Var tvungen att justera henne så hon syntes när alla paparazzin samlades omkring oss..
Alla gudföräldrar, som hämtade fina presenter åt Isabella. Hon tackar och bockar, trots hon ser lite trumpen ut på bilden. Vi klara oss ändå utan några större tjut, hon blev lugn med lite axelvistelse och tutt..alltså napp för att inte tolkas fel. Jag drog nog inte fram behagen framför församlingen. 
Pappa Larry kom också med på bilden, finns en del trevliga familjefoton också men de kunde vi inte ta med vår kamera. 
Efter dopet fick Isabella ta på sig sin andra finklänning och leka med leksakerna. Hon var rätt trött efter allt ståhej så hon somna rätt snabbt..Tack till alla som var på besök och gjorde dagen så fin och speciell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0