Åbochixen

Igår var Annika, Daniela och Heidi på besök. Därav hade jag god orsak att städa och laga mat
Heidi tyckte jag tidigare tagit bilder där hon ser ut som en tant. Här är då en förbättring, där hon ser lika glad ut som hon är
Blåbärspaj med vanillicreme, mums mums
Pizzan var jag tvungen att ta med färgbild, den såg inte alls god ut som svartvit. Det blev skinkpizza och tonfiskpizza. Man får bra smak om man köper färdigt smaksatt tonfisk. Själv använde jag tonfisk i sweet-chilisås. My favourite. 
Jenna och Kimmo från grannars kom på besök. Jag var en god granne och knackade på hennes dörr innan åbotjejerna kom och satte ett glas vin i handen och skålade fredagen till ära. Ett glas vin och pizza är precis vad man förväntar sig på en fredag. Slurp. 
Heidi och muminmamman. Konstaterande som nybliven morsa: som långhårig kan man sällan ha håret löst eftersom det täcker in babyns mun då hon är på axeln och är allmänt i vägen hela tiden. 
Heidi öva på föräldraskap. Hon har det i blodet, efter tre syskonbarn. Det märks nog skillnad på dem som har syskonbarn och de som inte har det, det syns på greppet så att säga. Heidi var inte rädd att Isabella skulle gå sönder, hon är ju ändå två månader och kan bära huvudet själv bra redan.
"Men snälla mamma, nu räcker det. Jag vill ha mat. På riktigt, ni är sköna att sitta i famnen hos, men nu börjar magen kurra rejält"
"Mammmaaaaa!!!! Jag menar allvar! Det blir inte bättre hur ni än ler och skrattar! Hit med maten!"

Kommentarer
Postat av: Finka

Ni e alla jättefina mina vänner! Speciellt Heidi som inte alls ser ut som en tant ;)

2011-04-16 @ 14:18:24
Postat av: Heidi

Som tur inte på dom här bilderna,men då jag har haft håret på pampula på andra bilderna o då såg jätte tiukkis ut! :D Puss lilla isabella, du e såååå sööt!

2011-04-17 @ 20:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0