Frisörbesök

På onsdag gjorde jag något jag inte gjort på en lååång tid. Ni som haft en bild av mig som en välskött kvinna kanske kan få en chock..så nu har jag iallafall varnat er! 
Saken var den att jag besökte frisören. Det kanske inte låter så häpnadsväckande, det rekommenderas ju att man borde klippa håret var 3:e månad. Däremot kan jag avslöja att det var mitt första besök på 2 ÅR! De tog bort alla torra toppar (fanns en hel del!) så nu är det litet kortare och ser mer välskött ut. 
Det kostade omkring 50 euro, inte så farligt pris. Däremot var jag för snål för att färga det, det skulle ha blivit 80 dollar extra. Det är så komiskt att de här har skilda människor som sköter färningen, och skilt de som sköter klippandet. 
Istället köpte jag hårfärgen jag använder hemma, för att göra ränder. Blev faktiskt riktigt bra, tyvärr har jag ingen bild att erbjuda just nu, den kommer senare. Ser ut för tillfället som lilla My med en liten bulle av hår mitt på huvudet, med hårtussar som tittar ut här och där. Sådär passligt vacker för en lördag kväll.. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0