Chinese!

Om någon vill bjuda mig på mat någongång så kan jag tipsa att kinesiskt aldrig slår fel. Förra veckan då Lotta ännu var på besök var vi till en superb kina-restaurang. Det var inte det där typiska "Kolme pientä annosta" som vi har hemma i Finland, utan mer "the real thing". Hur jag kan veta det här? Jo jag har ALDRIG varit på en kinarestaurang där vi var de enda "vita" (eller hur heter nu rätta begreppet??) medan alla andra var kineser. Det är ju redan ett ganska säkert kvalitetstecken :) 
Mums! De hade superstora portioner, man gick inte hungrig hem iallafall...
Sen fick vi såna där "fortune-cookies" (jag fick flashback till filmen Freaky Friday..). Synd att alla kina-restauranger inte har det i Finland. Jag tycker Laris ändå var den bästa, det var den översta "He who laughs last is laughing at you" Den passade ju ändå lite in ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0