Babynamn - hjälp!

Bestämde mig igår för att kolla på lite babynamn. Vilken djungel jag hamnade i..det finns ju en massa, massa trevliga namn! Här ser ni en lista på omkring 30 namn jag kan tänka mig - för att inte tala om att jag även köpte en bok med ytterligare förslag, så antagligen kommer listan att gå upp till 50. Därför har jag ju sagt att jag inte kommer att kunna välja namn före jag ser barnet, kanske man ser om det är en "Elin" eller "Wilma". HAR NI FÖRSLAG PÅ TREVLIGA NAMN?? Skriv i kommentarfältet, tack. 
För att inte tala om problemet med att släktingens/kompisens/arbetsgivarens barn etc. har samma namn som man själv tänkt sig. Likledes går det ju inte att ge ett namn till sitt barn som påminner om någon man inte tycker om/varit busig/osv osv..tack och lov har jag ännu tid och fundera över detta. Om någon undrar var Laris åsikt står: Jo jag gör en lista och så får vi tillsammans gå igenom namn man gillar eller kan tänka sig. Listan ovan är bara gjord av mig.. :) 

Kommentarer
Postat av: Lotte

Melissa och Jasmin har alltid varit mina favorit flicknamn. Tyvärr heter min kommande svägerskas barn också just så! :)

2010-10-31 @ 01:36:47
URL: http://chajanol.blogg.se/
Postat av: LOttis!

Thilde e helt sjukt fint...

2010-10-31 @ 10:15:26
Postat av: J

Larise eller Larissa ( vad det nu står där) är jättefint! :)

2010-10-31 @ 13:39:00
Postat av: Annika

Det är sjukt svårt det där med namn. Jag har det problemet att jag inte kommer på nästan ett enda namn som jag tycker är fint. Sen är det ju mycket lättare med flicknamn tycker jag än pojknamn. Har nästan ställt in mig på att det är en flicka (vet inte varför) men lika bra kan det ju vara en liten kille:) Ha det bra och tack för en kiva blogg!

2010-11-01 @ 13:48:27
URL: http://runforestrun.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0