NHL-lounge "backstage"-report

Det här är ett blogginlägg om NHL i Lounge. Vill ni läsa om backstage från förra matchen, från "ordinär" synvinkel klicka HÄR
För det första: Vi hade en egen ingång. In i hissen hade vi en kvinna som tryckte på våningsnummern för oss. Själva lokalen var helt annorlunda än i vanliga spel, heltäckande matta och mer "hotell-känsla", alltså mer fancy än de kala och ekande korridorerna man annars är van med. Kände mig rätt priviligerad :)
MAT! GRATIS! Ja, det var ju allt där förövrigt..Då vi kom in i loungen kom en kvinna och tog våra jackor, samt frågade vad vi ville ha att dricka. Hon var där bara för oss cirka 20 personer som befann sig i denna loge. Totalt fanns det loger för alla möjliga stora bolag, allt från Cirque de Soleil till elektronikjättar. Jag var så överrumplad av allt så inte ens händerna hölls på plats. Det är tummarna upp tecknet som jag försöker göra..
Vi hade många alternativ att kolla på matchen - live nere på planet, från stora skärmen i taket eller tv, antingen rakt framför näsan eller sedan inne i loungen. Otroligt nog händer det sig att folk pratar inne i loungen och bara ser matchen från tv:n, rätt lustigt :) Men då är man nog en van lounge-besökare!
Lari var happy - god mat, öl och live-NHL spel. Han fick nog sin jul lite redan i förväg..
Som ni ser hade man sina egna platser utanför loungen. Så fort jag var klar med antingen mat eller dryck kom vår personliga servitör och plockade undan faten och glasen. Jag hann inte ens lyfta upp rumpan, vilket i sin tur är rätt skönt då man blir klumpigare hela tiden
Montreal mötte amerikanska laget Philadelphia Flyers, men som förlorade med 3-0, trots två finnar i sin trupp. Det var nog helt otrolig erfarenhet och det är inte varje dag man sitter i en loge. Det kostar närmare en halv miljon per år för företag att ha en sådan här loge, så ni kan ju föreställa er engångssumman för en person, bara för en match! De flesta kom direkt från jobbet i sina fina kostymer, vilket också gav en lite "finare" känsla över det hela. AKA att det handla om pengar och framgång för att komma till logerna..
Jag hittade även mitt paradis på hjul. En hel vagn med efterrättsläckerheter. Ser ni nästan hur dregler hänger ut ur munnen på mig? Jag föll för chokokakan, med mjölk därtill. Mumsfilibabba!
Här är jag tillsammans med Stefan, som var den snälla personen som inbjöd mig och Lari på matchen. Jag fick nog säkert några extra rynkor igår av allt leende, då jag nästan fick kramp i skrattgroparna. Hittade ett sött litet baby-paket som fick följa med hem, med body, hatt och tossor med Montreal Canadiens logo. 
Det här ger rätt lätt bilden att baby-grejerna var intressantare än matchen. Kan ju påpeka det faktiskt var paus :) Mycket Josephine på alla foton, då Lari var fotograf för kvällen..
Efter förra gångens NHL match då många kvinnor gick i sina finaste attiraljer, bestämde jag mig även för att ta det finaste jag hade i garderoben - min Guess väska. Det var bra beslut, speciellt då vi rörde oss bland bossar och gamla NHL-stjärnor..
Titta nu så fint vi klädde upp oss :) Att dricka vin var väldigt pop, jag tog även en klunk av vin man fick smaka på. De var pyttesmå glas men så fort jag tog den i handen fick jag dåligt samvete och det kändes som om kvinnorna omkring mig såg med fördömande ögon på kvinnan med barn i magen, som dessutom hade vinglas i handen. Lari fick rädda mig ur situationen..låter löjligt, men pröva själv sen någon gång så vet ni. 
One happy guy!! Han skulle nog inte velat att kvällen någonsin hade tagit slut..
Var bara tvungen att ta denna bild! Kolla in - vi hade privat toalett! Inget springande och köande bland 1000-tals andra kvinnor och piss på golven. Wihuuuuu! Om man lukta skit fanns det lite parfym att spraya på sig också :) 
Det blev några hårda tacklingar, och då visste vi att det inte dröjde länge förrän hormonerna och aggressionen tar över spelarna och det blir...
SLAGSMÅL!!! Tänk, du får två sporten på en gång: både hockey SAMT lite brottning/boxning. Inte illa. 
Här kan ni klicka för att se hur stämningen blir då Montreal gör mål. Ljudet live är ännu högre och mäktigare än det hörs här : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0