Marknad i Ottawa

Igår blev det alltså kort rundvandring i stan (så mycket fötterna orkar i mitt tillstånd). Vi kom in på en liten marknad också, sådana tycker jag alltid är lika mysiga. 
Rätt typisk marknad, men stämningen är ändå olik från plats till plats. Skulle man haft kallt fanns det mycket varmt att köpa, från topp till tå. 
Jag tänkte pröva på skojs skull en "ryss-hatt" som vi kallar dem, skinn/pälshatt med andra ord. En man som gick förbi hojtade att jag borde köpa den, att den passade mig. Vet inte riktigt hur man borde tolkat det :) Men nej, oroa er icke, jag löd inte hans råd. Det räckte för dagen att ha varmt om fötterna..
Julpynten och granarna gav det hela en skön julstämning. Inget jag klagar på, tvärtom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0