Lata så länge du kan..

Det kan väl sägas vara mitt nya motto :) Förstå mig rätt - jag gör nog annat än ligger i sängen också :) Har försökt njuta hösten genom att gå ut och äta, shoppa och njuta av livets små detaljer. Varför? Jo för att jag börjar inse att mitt liv inte kommer att vara sådant här på en lång tid framöver, speciellt inte då man läser böcker och tidningar vad allt som kommer med föräldraskap. 

Det finns böcker om sådant jag tog som en självklarhet: Amning till exempel. Det är tydligen inte så lätt som jag trodde. Hade föreställt mig att det räcker att sätta bröstet mot munnen och that's it. Nähäp, vet ni, det är mer invecklat än så. Mer än så ids jag inte ta upp om det ämnet, men bara så ni förstår poängen. Likledes att det i början kommer bara vara möjligt att sova i två timmars perioder. Förstår månne någon kommande mamma utan tidigare barn hur allt ändras? Jag kan erkänna jag inte kan föreställa mig mitt liv efter februari. Det kommer att bli ett hiskeligt äventyr. 
N.B: Babyn torde nu vara omkring 1 kg, vilket betyder att hon skall öka i vikt knappt 3 kg innan hon borde komma ut. Det här skall ske på 12 veckor. Yaiks. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0