Jag har varit med om något speciellt!

Nu kanske ni tror det hänt något speciellt eller utöver det vanliga. Det har det faktiskt, men det kanske inte låter så märkvärdigt. Vet ni, jag trodde jag såg i syne då vi var i Ottawa och jag såg två av dessa: 
Svarta ekorrar!!! Först trodde jag att jag såg i syne, eller att ekorren hade just krypit upp från en skorsten. Men vet ni, det finns faktiskt svarta ekorrar. Det var något helt nytt. Jag läste en artikel om dessa "förskräckliga" varelser, ni kan kolla in den HÄR. De lär finnas i Nordamerika och Canada, men är sällsynta och de är cirka 1 på 10 000 som muterat och fått gener som gjort den svart. Tack och lov finns de, annars hade jag nog trott jag blivit galen som börjat se i syne. Skunk visste jag det inte var, då de var mindre och saknade det vita. 
i vanliga fall ser de ut såhär här i Montreal, det kanske inte syns på bilden, men de är faktiskt nästan dubbelt större än ekorrarna i Finland. Fluffiga och feta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0