"I'm a tourist"

Hah! Nu skall jag berätta kort om hur turist-aktig jag är. Kom in i Starbucks och märker till min glädje att hela stället har blivit förvandlat till ett jul/vinterparadis. Allt är rött och utbudet har utökat, med en massa "juligt". Vad jag blev glad!! Ville memorera alla små detaljer, och tog detta foto: 
Kvinnan bakom mig småskrattade och frågade: "Do you like the cards"?
Josephine: I'm a tourist from Finland. We don't have Starbucks, and it is so lovely with christmas
Det fick iallafall hela personalen och människorna bakom mig att skratta, på ett bra sätt vill säga :) Täcks ju inte säga jag bott här över 3 månader och fortfarande är lite hänförd av allt nytt man ser..
Så nu sitter jag här och njuter av min "nyhet" för säsongen: En väldigt god variant av mint-chokladdryck. Lite gröt där på som pricken på i. Det är nästan så man får känslan av att vara på någon skid-resort, dock är det nog alperna som saknas då jag ser ut genom fönstret. Där finns bara vägarbetare och regn. Men här inne gör det ingenting, känslan är bra för det!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Gud vad de där ser gott ut..!

2010-11-08 @ 16:56:12
URL: http://halfhuman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0