Vecka 32 (Pregnancy stuff)

Då så gott folk, 8 veckor kvar, med andra ord 2 månader. Det känns så nära men ändå ack så avlägset. Magen blir tyngre hela tiden och känns rolig då den alltid då och då blir hård som sten (Braxton Hicks). Snart kommer nog någon fot ut, för ibland måste jag nästan skrika till då lillisen närintill rör revbenen.

Veckans Muminmamma. Annat som kan nämnas angående graviditeten: Sovandet går berg och dalbana, ibland någorlunda okay medan det andra nätter känns tungt och frustrerande. Snart köper jag på riktigt sidenlakan så man kan svänga sig lättare (men kan siden överhuvudtaget vara skönt att sova på?

På kvällarna börjar jag känna av mild halsbränna och det går inte att äta värst mycket på en gång. Skulle tippa på en viktökning omkring 9-10 kg eftersom det nu gått 2,5vecka sedan senaste rådgivningsbesök, på måndag får jag sen klarare besked då jag skall se min härliga "tant" på rådgivningen igen. Förbaskat ont kan det göra efter man suttit eller legat och skall börja gå, de så kallade "liitoskivut" (kommer inte på någon bra översättning). Alla gravida torde ha hört om dem, ni andra får slå upp det om ni är nyfikna.

Njah, förutom att rörandet och gåendet blir klumpigare har jag inga större skavanker eller problem att rapportera om. Vi går i väntans tider och ibland önskar jag att jag kunde snabbspola framåt några månader..

Kommentarer
Postat av: monica

Foglossning:) jag led oxå av det mot slutet, just när man legat eller suttit länge. Kroppen förbereder sig på förlossningen..

2010-12-17 @ 13:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0