1. Presentera dig

1. Berätta om dig själv

Okay, då kör vi igång. Många känner ju säkert mig personligen, men för er som inte gör det kommer här då en kort berättelse om mig, med lite bilder från barndomen.

Där inne i masun är jag!! Tänka sig, jag har också varit en liten krabat som sparkat i magen :)

Jag föddes på Jorvs BB den första sommardagen 1984. Min bror hade nyss fyllt 6 år

Tydligen var jag ett snällt barn som bara vaknade en gång om natten. Hoppas sånt här går i arv. Visst hörde du det lillis där i magen? Bra! Då är vi överens om att hon följer i mammas fotspår..

Liten och späd var jag, och tydligen tyckte mommo att jag kunde ha lite mer korvar på benen..men jag var nedanför kurvan i viktuppgång ganska länge. Hah, det kanske man inte skulle tro då man ser på mig idag :)

Det där med att sova i pappas famn var tydligen en hit..ZZZzzzZZZ

Eftersom man växte upp på landet var det ju rätt naturligt man lärde sig åka i traktor. Då jag blev äldre ersattes denna med betydligt större Zetor traktorer, eller vad de nu hette :)

Att vara i naturen är mig nära om hjärtat. Att fiska, bygga kojor och leka i skogen var inget nytt för mig. Evitskog var underbart att växa upp i som barn, det blev värre sen när man kom till tonåren..

Såhär tyckte mamma då jag var fyra år. Det kan ju inte vara mig hon skriver om? :)

Syskonkärlek. Jag tyckte om att bråka med brorsan, han var ju rätt äldre än mig..6 år officiellt, i praktiken säkert 10 :)

Jag var ett glatt och enligt mamma "enkelt skött" barn som skötte sig själv rätt bra. Brorsan lärde mig skriva korta meningar då jag var fem, och vid sex kunde jag läsa. Kom ihåg att ettan var lekande lätt och skulle gärna haft lite svårare uppgifter..skolan var ju great redan då!

Alltefter tiden gick blev jag alltmer en spex-apa som gärna uppträdde och hittade på en massa kul. Som att videofilma mig och min bästis Lotta varje år, då vi hade egen tv-show och sjöng med världens kanske mest skrattretande dekor och hemska kläder.

Lotta var min granne och småkusin som man lätt kunde ropa på över åkern och säga vi skulle träffas. Nu går det inte att skrika på henne mer, då hon flyttat till Sjundeå, men det är ju tur man har telefon :)

Att spela piano höll jag aktivt på med från 7års ålder fram till slutet av gymnasiet. Nuförtiden spelar jag då jag har tid och tillfälle, musik ligger som jag redan nämnt väldigt nära mitt hjärta. Det här var på sexans avslutning då jag spelade Stormskärs Maja. Min mommos favorit <3

Aijo, det där med att klä ut mig var ju alltid nån grej man ville göra. Kanske inte något jag är mest stolt över, men det var ju roligt..Här har jag även tyckt det var roligt att klä upp min småkusin Simon, som knappast förstod vad jag höll på mig. Förutom att klä ut sig till vardags kom det ju påsk, då man kunde se ut som..

...som en hare, aka. pupujussi. Oj du milde säger jag bara :) Men oj oj så bra med kameror, som kan snappa upp minnen från förr och få en att gapskratta

Golf är även en hobby jag sysslat med ändå sen jag var cirka 12 år gammal. Även min kusin höll här ännu stadigt i klubban, ända fram tills han började höra till klubben VVG (=Våga vägra golf). Jag ids inte ens kommentera outfiten desto mer än att jag inte hade tillåtits gå till golfklubben klädd på det där sättet. Inte för att jag idag ens skulle visa mig utomhus om jag hade det där på mig..

Såhär sammanfattade mamma mig då jag var liten. Stämmer väl till en del fortfarande :)

Jag skulle säkert kunna berätta betydligt längre berättelser om mitt liv och "vem jag är" men tycker jag gett en rätt bra bild i bloggen vad jag gillar och inte, här är nu i korthet lite minnen från årens lopp som jag tänkte dela med er. Hoppas ni orkade kolla igenom. Del två "min första kärlek" kommer imorgon.

Kommentarer
Postat av: Annika

Ack du ljuva 80-tal:) Härliga bilder! Helt sjukt hur modet har ändrat, jag brukar skratta ihjäl mig när jag tittar på bilder från när jag var liten, alltså vad hade man på sig egentligen!?

2010-12-03 @ 15:56:47
URL: http://runforestrun.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0