Lunchbuffét

Idag var vi i Gäddviks, och antagligens Esbos godaste lunchställe. Tänkte ha er lite och arbeta för att få reda på ställets namn. Om ni ser noggrant kan ni nog se det på följande fotografi:

För ynka 8, 80e får man äta sig mätt som en plätt! Kolla bara vad man kan få:

Förrätt med ett omfattande salladsbord med fisk, frukt, keso, morot, sallad och diverse tillägg. Dessutom finns det alltid dagens soppa. Det där vita trodde jag var cremé fraiche. Tji fick jag, en liten munsbit och jag konstaterade jag smakat på det jag anser vara värsta maten i hela kontinenten: Getost. Fy och tvi. Mycket kan jag äta men inte det. Så skall ni bjuda mig på mat, skippa getosten :) Allt annat kan jag tvinga ner för strupen, typ.

Huvudrätt, finns mycket att välja på. Till och med så mycket att allt inte ryms på tallriken..Köttbullar och lingon - en given favorit!

Efterrätt - kaffe, te eller kakao. Likledes fanns det god efterrätt idag, vet faktiskt inte vad dessa heter, men de var fyllda med grädde inuti. Delicious.

One happy pregnant woman.

Här är listan ännu för de som undrar vad man får för 8,80. Borde ha läst listan innan jag tog getost cremen.
Vi njöt länge och väl, tack och lov är Jennas son en ängel som inte störde för det minsta utan underhöll sig själv och slumrade in emellan. Får hålla tummarna lillisen i magen tar efter sin kusin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0