Hypokondriker

Nu skall ge er en insikt i min tankevärld:

Idag då jag steg upp mätte jag mitt blodsocker. Det visade på 3,8. Min morfar som har diabetes menade att jag genast borde äta socker och dricka. Kände jag mig yr? undrade de. Jag kände mig hur kry, pigg och bra som helst.

Men efter lite funderingar har jag bestämt mig för att oroa mig huruvida det är för lågt eller inte. Vad jag förstått borde det vara där omkring 5. Men nog är det väl ändå bättre det är lågt än för högt? Jag är mycket törstig (och dricker för lite) men det har jag förstått hör till i graviditeten.

Nu vågar jag ju inte mäta pånytt, för lever hellre i tron att allt är okay och kroppen nog skulle säga till om något vore fel. Men kanske jag sticker mig i fingret ändå senare i kväll..

Jädrans hypokondriker.

Någon med erfarenhet i dylikt får gärna ge mig lite insikt. Jag blir knäpp på att surfa på nätet där det ibland sägs vara helt ok, medan någon annan menar man är döende. Hurraa för internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0