Golf för hela slanten

Idag skall jag på höstmöte. Ja, ni läste rätt. Höstmöte. Vet inte i vilken verklighet man kan titulera detta mera höst, men det kan ju bero på att man avsett hålla den tidigare? Det är på min lokala golfklubb, där jag sitter med i styrelsen.

Ett intressant jobb och jag får göra det jag gillar bäst - ha ansvar för informationssidan och hålla trådarna i lokala klubbtidningen. Då jag var yngre hade jag även inspiration att bli journalist eller modersmålslärare, sökte till och med in till modermål i Åbo Akademi, strax efter historia. (På tredje plats fanns religionsvetenskap, det hade ni inte trott? Kan förklara något tag varför just religionsvetenskap)

Det finns en kvinna i styrelsen som tydligen skall ha barn samma tider som jag själv - blir intressant och jämföra vem som har större mage. Jag tippar ändå på att jag kommer förlora, trots jag satt på mig många centimeter på några veckor. Jackan jag hade på mig då jag kom hem från Kanada går inte på mig lägre..

Lari började även spela golf då vi träffades och har avancerat duktigt, nuförtiden måste jag till och med kämpa för att vinna honom, vilket jag oftast gör (Nu förväntar jag mig högljudda protester av Mannen). Ifall någon undrar - mitt hcp är där omkring 18,5. Började redan 1996 men då jag jobbade som Caddiemaster mellan åren 2002 och 2008 blev det väldigt få rundor. Det var svårt att vara inspirerad att efter upp till 10h jobb gå en golfrunda på 4h. Men senaste två somrar har jag faktiskt varit rätt aktiv, mycket tack vare Lari som blivit rejält golfbiten. (Det hade jag aldrig trott!).

Här kommer lite bilder från årets resa till Spanien, lite golfinspiration för dem som sysslar med sporten, och vem vet - någon av er kanske rentav börjar golfa nästa sommar. Jag rekommenderar varmt!

Husen var lite väl nära banorna. Strax efter fotot lyckades Lari med en rejäl slice (för honom då, eftersom han spelar från vänster) och vi var ganska säkra på att den landade i någons trädgård. Skall man ta sol därute vid husen behövs det nog hjälmar..

I Spaniens hetta och långa avstånd var det nog inget snack om saken: Golfbil! (Att syssla med golf är betydligt hälsosammare i Finland, där det är mer undantag än regel att man använder golfbil)

Några sekunder innan jag knäppte bilden fanns det en söt sköldpadda vid huset. Bättre det än krokodiler i Florida..

Varma och roliga tider. Här hade redan ett litet frö planterats i mig, men det var jag ovetande om ännu några veckor..knasigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0