Förlåt alla svältande barn!

Det är helt otroligt - bara 13 december och det finns såhär höga snödrivor lite här och där. Parkeringsplatserna måste ha halverats om inte mer. Småbarnen måste älska det här, tänk så många pulkabackar och snöslott som har uppstått! (Det är alltså äldre versionen av mig på bilden..)

Idag var vi ute och shoppade lite med mams och paps. Först var de och kollade på min 4 åriga brorsdotters första luciauppträdande. Små lussande dagisbarn är så söta!

Som sagt: Förlåt ni alla svältande barn! Det här var det som blev över efter lunchen. Jag försökte faktiskt ta rätt lite i buffén men eftersom magen krympt ytterligare gick det inte alls vägen. Det var så man nästan skämdes. Tänk så lyxigt vi egentligen har det!

I övrigt är det bara att konstatera - min biologiska klocka ser också till att jag skall bli en bra mamma som inte skall sova då ungen skriker. Mitt sovande är väldigt ytligt och det känns som om jag rör mig mellan vakenhet och REM (visst hette den korta fasen så?) under natten. Därför blir det nog en tupplur nu, så man orkar funktionera däremellan!

Har någon annan som varit gravid upplevt detta?

p.s jag kompenserade mitt dåliga födointag med att gå till Kierrätyskeskus och köpa lite babystuff. Återvinning är bra, fast min gräns går nog vid bröstpumpar och återanvändbara blöjor - nej tack!

Kommentarer
Postat av: Lotte

Ja visst är hon! :) Ha en skön kväll!

2010-12-13 @ 17:43:53
URL: http://chajanol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0