Dagens schema

Idag var det väckning med morgonmål klart på bordet. Lari fick dessutom äntligen sin väska tillbaka, efter 12 dygn ute på vift i Europa (undrar vad allt den sett..)

Konstaterade att nyår är om två dagar och jag har inte inhandlat något matväg ännu, det är svårt att hänga med i dagarna. Med andra ord kan jag snart säga det är bara 1 hel månad kvar innan dagen D. Närmare hur allt framskrider gällande förlossning får jag information om imorgon i Jorv..varför är det så nervöst? Tänk om något inte är som det skall..brr..oj dessa tankar.

Ni som skrattar och tycker man är löjlig då man oroar sig - vänta bara tills ni har magen upp i vädret. Då förstår ni. Graviditet är mer eller mindre en konstant oro i 9 månader, blandat med förväntan, iver och entusiasm.

Nyårsplaner?

Kommentarer
Postat av: Mamma till 4-åring

Oron kommer du antagligen aldrig att slippa, den ändrar bara karaktär. Nu förlossning, sen sömn, kakka, kisi, skrik osv. Sen blir det kring annat som gäller barnet. Har hört "små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer"... Men jag ser det inte som något negativt, det är bara en del av föräldrarollen!

2010-12-29 @ 13:35:27
Postat av: Josephine

Tack för svaret, du har nog rätt..jag vet nog att allt blir annorlunda sen då man har någon som är beroende av en, och föräldrarollen bara blir starkare. Har allt större respekt för gravida kvinnor och mammor för varje dag som går..

2010-12-29 @ 16:41:13
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0