Bättre sent än aldrig

Jag kom plötsligt ihåg att några av er var modiga och kommenterade på frågestunden en tid tillbaka. Därför är ni ju värda svar (och om någon annan undrar eller vill kommentera - just do it)

Hur träffade du Lari? Vem liksom tog det första steget?
Vi jobbade i samma skola. Kan inte påstå det var kärlek vid första ögonkastet, men småningom märkte jag att han var en riktigt snäll och trevlig kille. Jag skulle säga det första steget nog kom från båda håll, men vi rusade nog inte in i förhållandet utan lät det gå sin egen takt. Det gick ju bra, kan man konstatera såhär i efterhand.

Skulle du vela få mera barn än bara ett?

Jag är evigt tacksam om vi kan få ett friskt barn, det är alltid mer än inget alls. Sedan liten har jag dock haft som dröm att ha en flicka och pojke, så någongång kanske..fråga mig pånytt efter att jag fått ta hand om lillisen och vet vad det hela handlar om!

Har ni ännu namnförslag ;p
?
Visst har vi namnförslag. Först tyckte vi "My" skulle varit sött, men sen igen tänkte vi på hur det sen blir och låta på finska. Vill inte att hon skall få höra "Ostaa tai Myy" - vitser hela sitt liv. För tillfället ligger Viktoria, Thilde, Linn, Ronja och Nicole högst på listan. Kan hände det blir något helt annat också. Det ser vi sen.. Har ni något speciellt, vackert och unikt namn ni vill dela med er - varsågod. Jag älskar att kolla igenom olika namn, det finns ju så många!

Skall du ännu återvända till Kanada eller är du nu i Finland?
Nu är jag nog här och inställd på att få barnet och fostra henne. Jag kan aldrig säga om framtiden och var man kommer att hålla hus (beror ju på många faktorer) men jag trivs i Finland. Det gör jag verkligen, trots man klagar då och då. Det är mitt hemland, i vått och torrt.

Annat ni undrar över?

Kommentarer
Postat av: Annika

Fina namnförslag! Tycker speciellt mycket om Thilde och Linn:)

2010-12-16 @ 15:15:42
URL: http://runforestrun.ratata.fi
Postat av: S

Hur va de i skolan när alla visste att ni e tisammans, fick ni mycket kommentarer av lärare och elever?

2010-12-17 @ 20:44:57
Postat av: Josephine

S: Det var nog främst eleverna som tyckte om att tissla och tassla. Men sånt hör ju till..det hade jag gjorde om jag hade varit elev :)

2010-12-19 @ 21:23:51
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0