9. Vad du tror på

Hups, jag glömde visst en punkt igår. Nåväl, vi tar det igen istället idag.

VAD JAG TROR PÅ - jag tolkar det från en mer religiös/troende aspekt:

Jag har alltid ansett mig vara en god kristen, trots jag inte går till kyrkan utom vid jul, bröllop, dop eller begravning. Jag tror på något högre som styr, kanske inte direkt att Gud sitter på ett moln och är som en vanlig människa, utan något mer surrealistiskt och odefinierbart. Det är samtidigt en tröst att känna att det finns något efter döden så att säga. Jag tror på ödet (eller högre makts vilja) - dvs. att saker och ting ofta händer av en orsak. Får man inte jobbet man längtat efter, är det kanske för att det senare kommer något ännu bättre för dig. Fungerade det inte med killen du trodde var "the one" - ja då finns det någon bättre eller som är menad att vara med dig. Faktum är att mycket i mitt liv som först inneburit sorg eller tårar ofta fört med sig eller lett till något ännu bättre. Man kan även kalla det positivt tänkande - för är man negativ missar man det goda som händer omkring dig.

Man kan väl säga jag tror på en högre makt och mig själv - så länge glaset är halvfullt finns det hopp och tro. Det kommer man redan ganska långt med.

Dessutom: Vem vill umgås, anställa eller sällskapa med en surpuppa? Inte jag iallafall.





Kommentarer
Postat av: Lottis

Hej gumman!

Ha du hittat färg, jag va idag på jobb och hann inte till nån butik. Veronica är tydligen i åbo denna helg, så vi får fixa och trixa på tumis. Jag måst föra lite grejs till kirppisen på morgonen. Men hu sku de va om du kommer ti nå 12-tiden ti oss??

2010-12-11 @ 18:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0