3. Dina föräldrar

Jag har världens bästa föräldrar. Ställer upp i vått och torrt. Kan nog med handen på hjärtat säga jag ibland är lite bortskämd, men på ett bra sätt, om vi säger så :) Jag står inte och stampar i golvet om jag inte får min vilja igen (bara ibland..) eller bankar med knytnäven i bordet (som jag gjorde då jag var 4 år).

Utan dem skulle jag nog inte ha såpass bra livsvärderingar som jag har idag. Knappast skulle jag gilla skolan lika mycket eller vara lärare heller för den delen..växte ju upp med min mamma som både lärare för mig själv och andra, och fick en god uppfattning vad det handlade om.

Jag anser mig lyckligt lottad som har gott stöd hemifrån och vet om att de hjälper om det behövs..lite kunde jag hjälpa till mer hemma med vardagssysslor, men det får väl bli mitt nyårslöfte :)

Pappa fick ofta ställa upp och leka med mig, vi hade egna shower och circus, eller sen fick han vara häst och krypa omkring med mig på ryggen. Kanske inte det roligaste, men han klagade aldrig :)

Det där med att städa rummet kanske inte alltid var min favoritsyssla..(men det är konstigt hur man sen som äldre blivit betydligt noggrannare då man flyttade till eget..vilket ju är bra! Jag hade jättelite hår tills jag var 3-4 år, och väääldigt tunt. Undrar när det sen blev såhär hejvilt och naturlockigt.

Hmm, här kanske mamma kommit med förklaringen till varför julen är så toppen galoppen i min värld - jag trodde på tomten länge, och ville inte ens inse han inte existerade. För vem vet..


Mina tassiga föräldrar! (Från Toscana i höstas)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0