Oj du milde..

Jag är chockad. Helt perplex (kan man månne säga så..?)
Vet ni varför? Nähä, då skall jag berätta! Vi var idag och frågade igenom mobiloperatörerna om olika pre-paid alternativ till telefonen, samt på månadsbasis. VET NI: Man måste BETALA SJÄLV DÅ MAN TAR EMOT SAMTAL! Skulle alltså mina kompisar ringa till mig, måste de betala typ 0,15-0,20e i minuten SAMT likledes JAG! Galet, galet, galet. Vilket hiskeligt monopol telefonbolagen har här. Tror vi skaffar ett nummer och that's it. Jag kommer väl aldrig att svara i telefon :) OM man vill ha alternativet att inte betala för emottagna samtal skall man punga ut med 45e i månaden. Dessutom kostar SIM-kortet 50 dollar. 
Om bil är hälften billigare så är telefoni minst 2-3ggr dyrare. Tack och lov för skype. Till det behövs dock internet som också är betydligt dyrare, och här gott folk betalar man enligt användning, t.ex. 500MB för 30 dollar. Det finns en räknare som räknar användningen och då den har nått maximum blir det betalning enligt varje överstigen MB eller sen hoppar den till följande nivå (1G) och priset blir 45 dollar. Jepp, såhär är det i Kanada. 
Frustration!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0