Intensivkurs i franska

Jag hor franska dagarna i anda. Spraket ar vackert och jag hoppas jag lar mig det, iallafall lite innan jag aker hem. Det ar enklare att forsta an att prata, de gar ju sa fort..

Engelska kanns som sitt andra modersmal for det har man hort sen liten..

Vet ni om att de dubbar aven har filmer (finns dock i original ocksa). T.ex. Brad Pitt och Julia Roberts (samt alla storre skadisar) har alla sin egna personliga, franska rost.

Dock om man aker 150km till Quebec eller Paris i Frankrike ar det en annan fransk rost, for de dubbar skilt aven dar eftersom dialekterna ar olika. Waste of time I say...

Inte undra pa att manniskorna inte lar sig andra sprak an sitt eget!

Kommentarer
Postat av: Annika

varje dag lär man sej någo nytt! inte visste jag att alla stora skådisar har en "personlig dubbare", tänkte att de e olika röster i olika filmer!

2010-08-27 @ 13:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0