Byråkrati

Jag leker för tillfället mamma, pappa, barn med min brorsdotter som är snart 4 år gammal. Hon har byggt ett fint hus åt oss av 6 dynor. Jag har tur om ens min fot ryms in utan att söndra hela mästerverket, men det bryr hon sig inte om. Hon lägger mig nätt ner och sova för att väcka mig 10s senare.

Visst skall det bli underbart med egna små, men främst är det den härliga oansvarsfria och barnafantasin som är så lockande. Jag skulle gärna kurra ner under kuddarna och önska att alla andra skulle sköta samtalen till KELA, ambassader, flygplan osv..det är inte så lite som måste fixas då man skall flytta utomlands. Även om det inte är för en så lång tid.

Men det går ju inte, för hur jag än försöker så tittar min rumpa upp bland dynorna och jag börjar svettas i det syrefria utrymmet. Det är bara att vara vuxen och greppa tag i telefonen. Jag har mina egna barnadagar i hjärtat och värmer. Allt har sin tid och plats. Nu är det min tid att bli mamma och ta ansvar. Hujedamig, vem hade trott det kom på så snabbt? Tiden bara rinner iväg..

Nej nu slutar jag, före jag börjar låta som en gammal tant som tänker tillbaka på sina bättre dar.. :)

Nu skall det spelas golf!

P.S Köpte första mamma-saken idag..ett par jeans med sån där hemsk maggrej som stretchar. Jag kollade mig runtomkring för att se om någon såg mig, som om jag gjorde något olagligt likt köpte tobak som underårig. Det är nästan så man fick roligt åt sig själv, och sina reaktioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0